GRUPA 6
1. DOCHOWAĆ TERMIN ROZLICZENIA
- W ciągu 30 dni od zakończenia rzeczowej realizacji projektu (§3 ust 1 pkt b – umowy dotacji) należy przedłożyć rozliczenie (tabela rozliczeniowa wraz z dokumentami pomocniczymi). Pamiętaj na ponoszenie wydatków masz 3 miesiące od dnia podpisania umowy.
2. ZŁOŻYĆ KOMPLETNE ROZLICZENIE SKŁADAJĄCE SIĘ Z:
a. podpisanego pisma przewodniego - WZÓR PISMA PRZEWODNIEGO – 1. POBIERZ
b. wypełnionego i podpisanego zestawienia poniesionych wydatków
–WZÓR ZESTAWIENIA - 2A. POBIERZ,
- INSTRUKCJA WYPEŁNIENIA – 2B. POBIERZ
c. potwierdzeń zapłaty za zakupione towary i usługi wymienione w zestawieniu (wyciąg bankowy lub potwierdzenia poszczególnych przelewów).
- Pamiętaj, aby data zapłaty nie była późniejsza niż data określona w umowie o dofinansowanie (§3 ust 1 pkt b).
- Pamiętaj, aby płatności za zakupy z dotacji opłacać przelewem lub kartą. W przypadku płatności przez PayU lub inne systemy należy dostarczyć również oświadczenie od sprzedającego
WZÓR TREŚCI PISMA – 3. POBIERZ
d. jeśli kupiłeś rzeczy używane:
- dołącz kopię wyceny rzeczoznawcy potwierdzającą cenę rynkową
- oświadczenie sprzedającego, że sprzęt nie był kupiony w ciągu ostatnich 7 lat ze środków Unii Europejskiej – OŚWIADCZENIE - 4. POBIERZ
- jeśli kupiłeś od osoby prywatnej używaną rzecz potwierdzenie zapłaty podatku PCC.
e. jeśli kupiłeś samochód:
- dołącz również kserokopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) dowodu rejestracyjnego,
- dołącz również kserokopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) potwierdzenia zawarcia policy OC i/lub AC.
Zalecamy, aby samochód był objęty ubezpieczeniem AC.
f. jeśli w umowie dotacji i biznes planie wskazany był wkład własny (§ 2 ust. 1 umowy dotacji):
- dołącz oświadczenie dotyczące wydatkowania wkładu własnego – WZÓR OŚWIADCZENIA WKŁAD WŁASNY – 5. POBIERZ
g. jeśli nie wydałeś całej kwoty dotacji:
- dołącz potwierdzenie zwrotu środków na rachunek bankowy Centrum Doradztwa Europejskiego i Finansowego podany w umowie dotacji.
3. PRZEJŚĆ POZYTYWNIE PROCES KONTROLI
a. Po sprawdzeniu złożonych dokumentów ustalana będzie kontrola w siedzibie działalności firmy. Informację o kontroli przekazywać będziemy telefonicznie właścicielowi firmy z wyprzedzeniem. Uwaga! Należy udostępnić pomieszczenie do celów kontroli.
Co należy przygotować na kontrolę?
DOKUMENTY:
a. wyciąg bankowy z rachunku Przedsiębiorcy potwierdzający dokonanie płatności przelewem lub kartą płatniczą
b. ewidencja środków trwałych
c. ewidencja wyposażenia
d. gwarancje
e. licencje
f. umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownia, którzy na etapie kontroli będą posiadali zatrudnionego pracownika – jeśli już został zatrudniony
g. inne dokumenty źródłowe np. faktury, umowy – jeśli dotyczy
h. dokumenty potwierdzające sprzedaż środków obrotowych lub materiałów/towarów jeśli zostały odsprzedane.
Oryginały faktur, rachunków, umów lub innych dowodów księgowych powinny być opisane na odwrocie dokumentu. Poprawność opisów będzie weryfikowana podczas kontroli.
– WZÓR OPISU DOKUMENTÓW – 6. POBIERZ
SPRZĘTY:
a. należy przygotować wszystkie zakupione z dotacji i wkładu własnego sprzęty, urządzenia, pomieszczenia (w przypadku remontu).
ZAKRES KONTROLI:
a. Sprawdzenie czy faktycznie jest prowadzona działalność gospodarcza oraz wykorzystanie zakupionych towarów lub usług zgodnie z charakterem prowadzonej działalności.
b. Sprawdzenie zgodność przedstawionych do rozliczenia dokumentów ze stanem faktycznym (np. sprawdzenie zgodności numerów seryjnych i parametrów technicznych),
c. Zbadanie czy inwestycja jest prowadzona zgodnie z biznes planem oraz czy zakupiono wszystkie towary,
d. Porównanie parametrów technicznych z przedstawionym rozliczeniem – osobom kontrolującym należy udostępnić wszystkie dokumenty umożliwiające ich weryfikację w tym m.in.: potwierdzenia zapłaty (wyciągi bankowe), ewidencje środków trwałych, specyfikacje techniczną sprzętu, gwarancję, licencję i inne o które poprosi Beneficjent,
e. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej realizowanej inwestycji,
f. Sprawdzenie umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownia, którzy na etapie kontroli będą posiadali zatrudnionego pracownika.
Z wizyty sporządzany będzie protokół, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
Powyższa informacja w dokumencie pdf. – INSTRUKCJA ROZLICZENIA DOTACJI - 7. POBIERZ
1. DOCHOWAĆ TERMIN ROZLICZENIA
- do 15 tego każdego następnego miesiąca należy złożyć w wersji elektronicznej (mailowej) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub papierowej do biura projektu CDEF uproszczone rozliczenie za miesiąc poprzedni.
2. ZŁOŻYĆ KOMPLETNE ROZLICZENIE SKŁADAJĄCE SIĘ Z:
a. podpisanego pisma przewodniego (skan lub zdjęcie) lub przepisana treść tego pisma do treści maila - WZÓR PISMA PRZEWODNIEGO – 1W. POBIERZ
b. potwierdzenie zapłacenia składek ZUS za miesiąc za który się rozliczasz (jeśli pierwsze wsparcie dostałeś w sierpniu to potwierdzenie opłacenia składek za sierpień). Może to być potwierdzenie przelewu nr w PDF lub wydruk (składka zdrowotna i społeczna).
c. CDEF po otrzymaniu i zweryfikowaniu dokumentów dokona przelewu następnej transzy. I tak przez kolejne 5 miesięcy.
d. Pamiętaj ostatnią ratę (transzę) dostaniesz w formie refundacji.
3. ROZLICZYĆ SIĘ PO 6 MIESIĄCACH
a. W 6 miesiącu musisz założyć swoje 500 zł i opłacić ZUS
b. przedstawić rozliczenie pełnej kwoty 3000 zł (może to być 6 x zus plus pozostałe wydatki tak by suma wszystkich opłat wynosiła 3000 zł). Oczywiście możesz mieć faktury na wyższe kwoty a jedynie część kosztu ponieść ze wsparcia pomostowego. Jeśli z rozliczenia będzie wynikać, że nie wydałeś całej kwoty 3000 zł ostatnią transze pomniejszymy o niewydatkowaną kwotę.
Na rozliczenie składa się:
TABELI ROZLICZENIOWEJ – 2W. POBIERZ
PISMO PRZEWODNIE ROZLICZENIE PO 6 MIESIĄCACH – 3W. POBIERZ
c. opisz dokument na odwrocie (fakturę, potwierdzenie zapłaty), że został sfinansowany ze wsparcia pomostowego. Taki wydatek sfinansowany ze wsparcia pomostowego nie stanowi kosztów uzyskania przychodu w firmie.
Pamiętaj, aby ostatnia data zapłaty nie była późniejsza niż data określona w umowie o wsparcie pomostowe §2 ust. 1.
Płatności za zakupy ze wsparcia pomostowego można opłacać przelewem lub kartą lub gotówką.
Dokumenty dotyczące wydatkowania wsparcia pomostowego mogą podlegać kontroli podczas kontroli działalności.
Wyniki szóstego (ostatniego) posiedzenia Komisji Oceny Wniosków – grupa 6
Poniżej zamieszczamy listy rankingowe wniosków o wsparcie finansowe w postaci dotacji i wsparcia pomostowego złożonych w odpowiedzi na konkurs 6/DNS/2017 w ramach projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start”.
Lista osób, które otrzymały dofinansowanie dotacja i wsparcie pomostowe - grupa 6 -pobierz
W celu odczytania danych swojej osoby należy posługiwać się numerem ewidencyjnym, który otrzymaliście Państwo składając wniosek o wsparcie finansowe.
W tej chwili trwa etap pisemnego powiadamiania Uczestników Projektu o wynikach oceny - drogą mailową. Każdy z Uczestników Projektu zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia odbioru maila.
Osoby, które otrzymały dofinansowanie powinny niezwłocznie zarejestrować działalność gospodarczą, aby była zarejestrowana i aktywna najpóźniej w dniu 28 lutego 2018r. Jest to warunek niezbędny abyśmy mogli podpisać umowę o dofinansowanie.
Wszelkie informacje dotyczące podpisania umowy oraz dokumenty, jakie należy przedstawić przed podpisaniem umowy zostały już zamieszczone w dniu 21.02.2018 r. (przejdź do aktualności).
Informujemy, że uległ zmianie regulamin projektu.
Poniżej przedstawiamy kolejne etapy składania dokumentów do podpisania umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego w ramach projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start”
Etap I (zabezpieczenie) - wybór formy zabezpieczenia dotacji inwestycyjnej – w formie elektronicznej prosimy przesyłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 27.02.2018
- Instrukcja dotycząca wyboru zabezpieczenia – pobierz
- Zał. 1 oświadczenie o formie zabezpieczenia - pobierz
- Zał. 3 oświadczenie poręczyciela i współmałżonka poręczyciela - pobierz
- Zał. 4 Upoważnienie do sprawdzenia BIG (dotyczy poręczyciela) - pobierz
Etap II (rejestracja działalności gospodarczej)
przypominamy, że po otrzymaniu pozytywnej informacji decycji KOW o przyznaniu wsparcia finansowego,
należy niezwłocznie zarejestrować działalność gospodarczą, aby była zarejestrowana i aktywna najpóźniej w dniu 28 lutego 2018r.
Jest to warunek niezbędny abyśmy mogli podpisać umowę o dofinansowanie.
Dokumenty, które należy dostarczyć osobiście maksymalnie do 28.02.2018 do Biura Projektu w 2 egzemplarzach:
- Zaktualizowany biznes plan, jeżeli KOW dokonał redukcji wydatków.
- Wydruk z centralnej ewidencji działalności gospodarczej- potwierdzający że działalność jest zarejestrowana (https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/).
- Wydruk z rejestru regon z rejestru REGON. (https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/appBIR/index.aspx)
- Potwierdzeniem złożenia/wysłania zgłoszenia do ZUS (ZUS ZUA lub ZFA/ZPA lub ZZA) - kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem. (możliwośc dostarczenia w pózniejszym terminie tj. do 05.03.2018)
- Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – zał. 5 -pobierz
- oświadczenie o posiadanym rachunku bankowym – zał. 6 – pobierz.Uwaga rachunek musi być na Firmę lub osobisty (nie może być współwłasności z innymi osobami).
- umowa z bankiem (1 strona zawierająca dane posiadacza rachunku oraz nr rachunku) - kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.
- Formularz informacji przy ubieganiu się pomoc de minims – wypełniany jako firma – zał. 7 – pobierz
- Oryginały dokumentów dotyczące zaakceptowanego zabezpieczenia. (możliwośc dostarczenia do 05.03.2018)
III – przygotowanie i podpisanie umowy
Po weryfikacji w/w dokumentów zostanie sporządzona umowa. Termin podpisania umowy należy ustalać przy składaniu dokumentów rejestracyjnych firmy.
Planowane terminy podpisywania umów: 02.03.2018 (pod warunkiem dostarczenia kompletu dokumentów z etapu I i II do dnia 28.02.2018) , 08.03.2018, 09.03.2018
Ważna informacja - na podpisanie umowy musi się zgłosić:
- Uczestnik projektu
- Małżonek Uczestnika projektu (jeżeli jest w związku małżeńskim i nie posiada rozdzielności majątkowej - w celu wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania). W przypadku rozdzielności majątkowej należy dołączyć dokument potwierdzający to.
- Poręczyciel - w przypadku wybrania zabezpieczenia dotacji w formie poręczenia osób fizycznych.
- Małżonek poręczyciela (jeżeli Poręczyciel jest w związku małżeńskim i nie posiada rozdzielności majątkowej - w celu wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania).
Poręczyciele i małżonkowie muszą się zgłosić osobiście w dniu podpisania umowy lub w innym możliwym terminie uzgodnionym z pracownikiem CDEF.
Na podpisanie umowy należy zabrać:
- pieczątkę firmową - obowiązkowa
- dowody osobiste wszystkich osób.
Przypominamy, iż zgodnie z regulaminem projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start” § 12 pkt. 15 Beneficjent pomocy zobowiązany będzie w terminie 3 miesięcy od daty podpisania Umowy ponieść wydatki wynikające z biznes planu. O tym jak należy to zrobić właściwie zamieścimy oddzielną aktualność w najbliższym czasie.
Dokumenty do zapoznania:
Wzór umowy na dotacje – pobierz
Wzór umowy na wsparcie pomostowe – pobierz
Wzór rozliczenia dotacji – pobierz
Informujemy, że w dniu 09.02.2018 r. został ogłoszony konkurs na składanie wniosków o wsparcie finansowe w postaci dotacji i wsparcia pomostowego dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie (dotyczy grupy 6) w ramach projektu "Zostań Przedsiębiorca - dotacje na start".
Proszę zapoznać się z ogłoszeniem, a następnie pobrać dokumenty niezbędne do złożenia.
Termin składania dokumentów 19 i 20.02.2018r.
OGŁOSZENIE - pobierz
Inne formaty biznes planu tożsame z wersją docx
WERSJA opendokument ZAŁ. 2 -pobierz
WERSJA DOC ZAŁ. 2 - pobierz
- zał. 3 - oświadczenie -pobierz
- zał. 4 - oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - pobierz
- zał. 5 - oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis - pobierz
- zał. 6 - oświadczenie o nieotrzymaniu innej pomocy - pobierz
- zał. 7 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis -pobierz
- zał. 8 - oświadczenie o kwalifikowalności VAT - pobierz
- zał. 9a - oświadczenie o zatrudnieniu pracownika - pobierz
Informujemy, że uczestnikom Projektu zamieszkałym poza miastem Olsztyn przysługuje zwrot kosztów dojazdu na szkolenie grupowe i doradztwo indywidualne.
W celu uzyskania zwrotu za dojazd prosimy o zapoznanie się z:
Informacją jak się rozliczyć - pobierz
1. Wniosek o zwrot - pobierz
2. Zestawienie kosztów dojazdu – bilety - pobierz
3. Oświadczenie (w przypadku dojazdu samochodem) - pobierz
4. Przykładowa umowa użyczenia pojazdu. - pobierz
Deklaracje udziału w projekcie oraz umowy szkoleniowe będą podpisywane w pierwszym dniu doradztwa indywidualnego tj. 9,10 luty 2018r.
Proszę o zapoznanie się z terminarzem spotkań.
Doradztwo jest obowiązkowe i dotyczyć będzie wstępnego przygotowania do szkoleń i pisania biznes planu.
Proszę o zapoznanie się również z harmonogramem szkoleń grupowych ( terminy szkolenia, miejsce i czas)
Harmonogram szkolenia grupowego - grupa 6 - POBIERZ
Informujemy, że obecność na szkoleniach jest obowiązkowa.
WAŻNE!!!! Prosimy o punktualność, gdyż wejście do budynku szkoleniowego jest możliwe jedynie z użyciem karty dostępu.
Zgodnie z Regulaminem Projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start” wersja 5 z dnia 21.12.2017r. §7 pkt.3, poniżej przedstawiamy listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie z Grupy 6
Osoby, które otrzymały wymagane min. 70 pkt. (suma punktów z II i III etapu projektu) zostają zakwalifikowani do udziału w projekcie i będą uczestniczyć w doradztwie indywidualnym (2 godz./os – realizowane przed szkoleniem) oraz w szkoleniu grupowym (32 godz. - 4 dni).
Osoby, które zostały odrzucone.
Przypominamy, że zgodnie z Regulaminem Projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start” wersja 5 z dnia 21.12.2017r. §7 pkt.3.§7 pkt.25 decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie przysługuje odwołanie.
Informujemy, że lista rankingowa osób zakwalifikowanych do projektu zostanie opublikowana w dniu 05.02.2018r.
Wstępny harmonogram zaplanowanego wsparcia dla osób zakwalifikowanych do projektu:
1. doradztwo biznesowe indywidualne przedszkoleniowe (2 godz/os.), które jest zaplanowane na 09-10.02.2018 (piątek/sobota).
2. szkolenie grupowe, któresą zaplanowane w dniach 12-15.02.2018 w godzinach 8.30-15.30.
3. składanie biznes planów, które zaplanowane będzie najprawdopodobniej w terminie 19-20.02.2018.
4. Wyniki oceny i zakładanie firm nastapi w ostanim tygodniu lutego.
Szczegółowe informacje podamy po wywieszeniu listy rankingowej.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec