GRUPA 4
Informujemy, że uległ zmianie regulamin projektu.
1. DOCHOWAĆ TERMIN ROZLICZENIA
- W ciągu 30 dni od zakończenia rzeczowej realizacji projektu (§3 ust 1 pkt b – umowy dotacji) należy przedłożyć rozliczenie (tabela rozliczeniowa wraz z dokumentami pomocniczymi). Pamiętaj na ponoszenie wydatków masz 3 miesiące od dnia podpisania umowy.
2. ZŁOŻYĆ KOMPLETNE ROZLICZENIE SKŁADAJĄCE SIĘ Z:
a. podpisanego pisma przewodniego - WZÓR PISMA PRZEWODNIEGO – 1. POBIERZ
b. wypełnionego i podpisanego zestawienia poniesionych wydatków
–WZÓR ZESTAWIENIA - 2A. POBIERZ,
- INSTRUKCJA WYPEŁNIENIA – 2B. POBIERZ
c. potwierdzeń zapłaty za zakupione towary i usługi wymienione w zestawieniu (wyciąg bankowy lub potwierdzenia poszczególnych przelewów).
- Pamiętaj, aby data zapłaty nie była późniejsza niż data określona w umowie o dofinansowanie (§3 ust 1 pkt b).
- Pamiętaj, aby płatności za zakupy z dotacji opłacać przelewem lub kartą. W przypadku płatności przez PayU lub inne systemy należy dostarczyć również oświadczenie od sprzedającego
WZÓR TREŚCI PISMA – 3. POBIERZ
d. jeśli kupiłeś rzeczy używane:
- dołącz kopię wyceny rzeczoznawcy potwierdzającą cenę rynkową
- oświadczenie sprzedającego, że sprzęt nie był kupiony w ciągu ostatnich 7 lat ze środków Unii Europejskiej – OŚWIADCZENIE - 4. POBIERZ
- jeśli kupiłeś od osoby prywatnej używaną rzecz potwierdzenie zapłaty podatku PCC.
e. jeśli kupiłeś samochód:
- dołącz również kserokopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) dowodu rejestracyjnego,
- dołącz również kserokopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) potwierdzenia zawarcia policy OC i/lub AC.
Zalecamy, aby samochód był objęty ubezpieczeniem AC.
f. jeśli w umowie dotacji i biznes planie wskazany był wkład własny (§ 2 ust. 1 umowy dotacji):
- dołącz oświadczenie dotyczące wydatkowania wkładu własnego – WZÓR OŚWIADCZENIA WKŁAD WŁASNY – 5. POBIERZ
g. jeśli nie wydałeś całej kwoty dotacji:
- dołącz potwierdzenie zwrotu środków na rachunek bankowy Centrum Doradztwa Europejskiego i Finansowego podany w umowie dotacji.
3. PRZEJŚĆ POZYTYWNIE PROCES KONTROLI
a. Po sprawdzeniu złożonych dokumentów ustalana będzie kontrola w siedzibie działalności firmy. Informację o kontroli przekazywać będziemy telefonicznie właścicielowi firmy z wyprzedzeniem. Uwaga! Należy udostępnić pomieszczenie do celów kontroli.
Co należy przygotować na kontrolę?
DOKUMENTY:
a. wyciąg bankowy z rachunku Przedsiębiorcy potwierdzający dokonanie płatności przelewem lub kartą płatniczą
b. ewidencja środków trwałych
c. ewidencja wyposażenia
d. gwarancje
e. licencje
f. umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownia, którzy na etapie kontroli będą posiadali zatrudnionego pracownika – jeśli już został zatrudniony
g. inne dokumenty źródłowe np. faktury, umowy – jeśli dotyczy
h. dokumenty potwierdzające sprzedaż środków obrotowych lub materiałów/towarów jeśli zostały odsprzedane.
Oryginały faktur, rachunków, umów lub innych dowodów księgowych powinny być opisane na odwrocie dokumentu. Poprawność opisów będzie weryfikowana podczas kontroli.
– WZÓR OPISU DOKUMENTÓW – 6. POBIERZ
SPRZĘTY:
a. należy przygotować wszystkie zakupione z dotacji i wkładu własnego sprzęty, urządzenia, pomieszczenia (w przypadku remontu).
ZAKRES KONTROLI:
a. Sprawdzenie czy faktycznie jest prowadzona działalność gospodarcza oraz wykorzystanie zakupionych towarów lub usług zgodnie z charakterem prowadzonej działalności.
b. Sprawdzenie zgodność przedstawionych do rozliczenia dokumentów ze stanem faktycznym (np. sprawdzenie zgodności numerów seryjnych i parametrów technicznych),
c. Zbadanie czy inwestycja jest prowadzona zgodnie z biznes planem oraz czy zakupiono wszystkie towary,
d. Porównanie parametrów technicznych z przedstawionym rozliczeniem – osobom kontrolującym należy udostępnić wszystkie dokumenty umożliwiające ich weryfikację w tym m.in.: potwierdzenia zapłaty (wyciągi bankowe), ewidencje środków trwałych, specyfikacje techniczną sprzętu, gwarancję, licencję i inne o które poprosi Beneficjent,
e. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej realizowanej inwestycji,
f. Sprawdzenie umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownia, którzy na etapie kontroli będą posiadali zatrudnionego pracownika.
Z wizyty sporządzany będzie protokół, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
Powyższa informacja w dokumencie pdf. – INSTRUKCJA ROZLICZENIA DOTACJI - 7. POBIERZ
1. DOCHOWAĆ TERMIN ROZLICZENIA
- do 15 tego każdego następnego miesiąca należy złożyć w wersji elektronicznej (mailowej) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub papierowej do biura projektu CDEF uproszczone rozliczenie za miesiąc poprzedni. Jeśli pierwsze wsparcie pomostowe otrzymałeś w listopadzie 2017 to rozliczenie składasz do 15.12.2017 rozliczając miesiąc listopad.
2. ZŁOŻYĆ KOMPLETNE ROZLICZENIE SKŁADAJĄCE SIĘ Z:
a. podpisanego pisma przewodniego (skan lub zdjęcie) lub przepisana treść tego pisma do treści maila - WZÓR PISMA PRZEWODNIEGO – 1W. POBIERZ
b. potwierdzenie zapłacenia składek ZUS za miesiąc za który się rozliczasz (jeśli pierwsze wsparcie dostałeś w sierpniu to potwierdzenie opłacenia składek za sierpień). Może to być potwierdzenie przelewu nr w PDF lub wydruk (składka zdrowotna i społeczna).
c. CDEF po otrzymaniu i zweryfikowaniu dokumentów dokona przelewu następnej transzy. I tak przez kolejne 5 miesięcy.
d. Pamiętaj ostatnią ratę (transzę) dostaniesz w formie refundacji.
3. ROZLICZYĆ SIĘ PO 6 MIESIĄCACH
a. W 6 miesiącu musisz założyć swoje 500 zł i opłacić ZUS
b. przedstawić rozliczenie pełnej kwoty 3000 zł (może to być 6 x zus plus pozostałe wydatki tak by suma wszystkich opłat wynosiła 3000 zł). Oczywiście możesz mieć faktury na wyższe kwoty a jedynie część kosztu ponieść ze wsparcia pomostowego. Jeśli z rozliczenia będzie wynikać, że nie wydałeś całej kwoty 3000 zł ostatnią transze pomniejszymy o niewydatkowaną kwotę.
Na rozliczenie składa się:
TABELI ROZLICZENIOWEJ – 2W. POBIERZ
PISMO PRZEWODNIE ROZLICZENIE PO 6 MIESIĄCACH – 3W. POBIERZ
c. opisz dokument na odwrocie (fakturę, potwierdzenie zapłaty), że został sfinansowany ze wsparcia pomostowego. Taki wydatek sfinansowany ze wsparcia pomostowego nie stanowi kosztów uzyskania przychodu w firmie.
Pamiętaj, aby ostatnia data zapłaty nie była późniejsza niż data określona w umowie o wsparcie pomostowe §2 ust. 1.
Płatności za zakupy ze wsparcia pomostowego można opłacać przelewem lub kartą lub gotówką.
Dokumenty dotyczące wydatkowania wsparcia pomostowego mogą podlegać kontroli podczas kontroli działalności.
Etapy składania dokumentów do podpisania umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego
w ramach projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start”
Etap I (zabezpieczenie) - wybór formy zabezpieczenia dotacji inwestycyjnej – w formie elektronicznej prosimy przesyłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 11.12.2017
- Instrukcja dotycząca wyboru zabezpieczenia – pobierz
- Zał. 1 oświadczenie o formie zabezpieczenia - pobierz
- Zał. 2 oświadczenie o stanie majątku do aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji - pobierz
- Zał. 3 oświadczenie poręczyciela i współmałżonka poręczyciela - pobierz
- Zał. 4 Upoważnienie do sprawdzenia BIG (dotyczy poręczyciela) - pobierz
Etap II (rejestracja działalności gospodarczej)– dokumenty, które należy dostarczyć osobiście lub listownie maksymalnie do 18.12.2017 do Biura Projektu w 2 egzemplarzach:
- Zaktualizowany biznes plan, jeżeli KOW dokonał redukcji wydatków.
- Wydruk z centralnej ewidencji działalności gospodarczej- potwierdzający że działalność jest zarejestrowana (https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/).
Ważne!!!! Każdy uczestnik ma obowiązek zarejestrowania firmy do 18.12.2017. Faktyczny termin uruchomienia firmy może być określony na 02.01.2018. W przypadku gdy działalność jest uruchomiona w styczniu (status CEIDG - aktywna) - podpisanie umowy i przelew środków nastąpi w styczniu.
- Wydruk z rejestru regon z rejestru REGON. (https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/appBIR/index.aspx)
- Potwierdzeniem złożenia/wysłania zgłoszenia do ZUS (ZUS ZUA lub ZFA/ZPA lub ZZA) - kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.
- Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – zał. 5 - pobierz
- oświadczenie o posiadanym rachunku bankowym – zał. 6 – pobierz. Uwaga rachunek musi być na Firmę lub osobisty (nie może być współwłasności z innymi osobami).
- umowa z bankiem (1 strona zawierająca dane posiadacza rachunku oraz nr rachunku) - kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.
- Formularz informacji przy ubieganiu się pomoc de minims – wypełniany jako firma – zał. 7 – pobierz
- Oryginały dokumentów dotyczące zaakceptowanego zabezpieczenia.
III – przygotowanie i podpisanie umowy
Po weryfikacji w/w dokumentów zostanie sporządzona umowa. Na dzień podpisania umowy działalność musi być aktywna. Termin podpisania umowy należy ustalać telefonicznie.
Planowane terminy podpisywania umów:
- dla osób których działalność aktywna będzie w grudniu 2017: w dniach 19-21.12.2017 w godzinach 12.00-15.00.
- dla osób których działalność aktywna będzie w styczniu 2018: w dniach 02-04.01.2018 w godzinach 12.00-16.00
Ważna informacja - na podpisanie umowy musi się zgłosić:
1.Uczestnik projektu
2.Małżonek Uczestnika projektu (jeżeli jest w związku małżeńskim i nie posiada rozdzielności majątkowej - w celu wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania). W przypadku rozdzielności majątkowej należy dołączyć dokument potwierdzający to.
3.Poręczyciel - w przypadku wybrania zabezpieczenia dotacji w formie poręczenia osób fizycznych
4.Małżonek poręczyciela (jeżeli Poręczyciel jest w związku małżeńskim i nie posiada rozdzielności majątkowej - w celu wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania).
Poręczyciele i małżonkowie muszą się zgłosić osobiście w dniu podpisania umowy lub w innym możliwym terminie uzgodnionym z pracownikiem CDEF.
Na podpisanie umowy należy zabrać:
- pieczątkę firmową,
- dowody osobiste wszystkich osób.
Przypominamy, iż zgodnie z regulaminem projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start” § 12 pkt. 15 Beneficjent pomocy zobowiązany będzie w terminie 3 miesięcy od daty podpisania Umowy ponieść wydatki wynikające z biznes planu. O tym jak należy to zrobić właściwie zamieścimy oddzielną aktualność w najbliższym czasie.
Dokumenty do zapoznania:
Wzór umowy na dotacje – pobierz
Wzór umowy na wsparcie finansowe – pobierz
Wzór rozliczenia dotacji – pobierz
Powyższa informacja w formacie pdf - pobierz
Poniżej zamieszczamy listy rankingowe wniosków o wsparcie finansowe w postaci dotacji i wsparcia pomostowego złożonych w odpowiedzi na konkurs 4/DNS/2017
w ramach projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start”.
Lista osób, które otrzymały dofinansowanie dotacja i wsparcie pomostowe - grupa 4 - pobierz
W celu odczytania danych swojej osoby należy posługiwać się numerem ewidencyjnym, który otrzymaliście Państwo składając wniosek o wsparcie finansowe.
W tej chwili trwa etap pisemnego powiadamiania Uczestników Projektu o wynikach oceny - drogą mailową. Każdy z Uczestników Projektu zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia odbioru maila.
Osoby, które otrzymały dofinansowanie powinny w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia ukazania się listy rankingowej zarejestrować działalność gospodarczą. Faktyczne uruchomienie działalności może być w pierwszym tygodniu stycznia 2018r.
Wszelkie informacje dotyczące podpisania umowy oraz dokumenty, jakie należy przedstawić przed podpisaniem umowy zostaną wyszczególnione w kolejnej informacji, która ukaże się w dniu dzisiejszym w godzinach popołudniowych.
Informujemy, że w dniu 10.11.2017 został ogłoszony konkurs na składanie wniosków o wsparcie finansowe w postaci dotacji i wsparcia pomostowego dla osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie (dotyczy grupy 4) w ramach projektu "Zostań Przedsiębiorca - dotacje na start".
Proszę zapoznać się z ogłoszeniem a następnią pobrać dokumenty niezbędne do złożenia.
Termin składania dokumentów 20 i 21.11.2017r.
OGŁOSZENIE - pobierz
1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego -pobierz
2. zał. 2 - biznes plan - pobierz
Inne formaty biznes planu tożsame z wersją docx
WERSJA opendokument ZAŁ. 2 -pobierz
WERSJA DOC ZAŁ. 2 - pobierz
3. zał. 3 - oświadczenie - pobierz
4. zał. 4 - oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - pobierz
5. zał. 5 - oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis - pobierz
6. zał. 6 - oświadczenie o nieotrzymaniu innej pomocy - pobierz
7. zał. 7 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis -pobierz
8. zał. 8 - oświadczenie o kwalifikowalności VAT - pobierz
9. zał. 9a - oświadczenie o zatrudnieniu pracownika - pobierz
Informujemy, że uczestnikom Projektu zamieszkałym poza miastem Olsztyn przysługuje zwrot kosztów dojazdu na szkolenie grupowe i doradztwo indywidualne.
W celu uzyskania zwrotu za dojazd prosimy o zapoznanie się z:
Informacją jak się rozliczyć - pobierz
1. Wniosek o zwrot - pobierz
2. Zestawienie kosztów dojazdu – bilety - pobierz
3. Oświadczenie (w przypadku dojazdu samochodem) - pobierz
4. Przykładowa umowa użyczenia pojazdu. - pobierz
Deklaracje udziału w projekcie oraz umowy szkoleniowe będą podpisywane w pierwszym dniu doradztwa indywidualnego tj. 08, 09 lub 10 listopada 2017r.
Proszę o zapoznanie się z terminarzem spotkań.
Teermin doradztwa wersja 3, dot. zmiany spotkania dla numerów 37/K/DNS/2017 - POBIERZ
Terminy doradztwa wersja 2, dot. zmiany spotkań dla numerów 35/M/DNS/2017 oraz 30//M/DNS/2017 - POBIERZ
Terminy doradztwa – POBIERZ
Termin szkoleń grupowyvch - POBIERZ
DORADZTWO I SZKOLENIE jest obowiązkowe i dotyczyć będzie wstępnego przygotowania do szkoleń i pisania biznes planu.
Proszę przed DORADZTWEM zapoznać się z biznes planem - pobierz
Zgodnie z Regulaminem Projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start” wersja 4 z dnia 12.09.2017r. §7 pkt.3, poniżej przedstawiamy listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie z Grupy 4
Osoby, które otrzymały wymagane min. 70 pkt. (suma punktów z II i III etapu projektu) zostają zakwalifikowani do udziału w projekcie i będą uczestniczyć w doradztwie indywidualnym (2 godz./os – realizowane przed szkoleniem) oraz w szkoleniu grupowym (32 godz. - 4 dni).
Osoby, które uzyskały 60-69 pkt. – zostały zakwalifikowane na listę rezerwową. W przypadku gdy nabór zostanie zamknięty (ostatecznie dla wszystkich sześciu grup) i nie zostanie zakwalifikowana odpowiednia liczba osób, zakwalifikowane zostaną osoby z listy rezerwowej z najwyższą punktacją (drugim kryterium kwalifikującym w przypadku tej samej liczby punktów jest wcześniejszy termin złożenia wniosku rekrutacyjnego).
Osoby, które nie uzyskały minimum punktowego z II etapu tj. 60 pkt zostały odrzucone.
Przypominamy, że zgodnie z Regulaminem Projektu „Zostań przedsiębiorcą – dotacje na start” wersja 4 z dnia 12.09.2017r. §7 pkt.25 decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie przysługuje odwołanie.
Jak sprawdzić swój termin spotkań.
- Pobierz plik w PDF – Harmonogram spotkań grupa 4 (tutaj do pobrania), aktualizacja harmonogramu spotkań z dnia 24.10.2017 - zmiana dotyczy jedynie nr 37/M/DNS/2017 (tutaj do popbrania), aktualizacja harmonogramu spotkań z dnia 25.10.2017- zmiana dotyczy jedynie nr 30/M/DNS/2017 oraz 35/M/DNS/2017 (tutaj do pobrania), aktualizacja harmonogramu spotkań z dnia 26.10.2017 - zmiana dotyczy nr 28/M/DNS/2017 oraz 44/K/DNS/2017 (tutaj do pobrania)
- Znajdź swój numer identyfikacyjny, który został ci nadany podczas składania dokumentów rekrutacyjnych.
- Zapisz wszystkie trzy terminy spotkań. Mogą być w różne dni.
- Szczególnie zwróć uwagę, które spotkanie masz pierwsze (data godzina) i z jakim doradcą.
- Przygotuj się na spotkanie. Podczas spotkań oceniany będziesz zgodnie z zakresem wskazanym w regulaminie projektu §7ust. 20 pkt. b (pobierz - własciwy plik)
Uwaga!!!! poprzednio zamieszczony plik z bzines planem nie obowiązuje Państwa na etapie rekrutacji!!!!!!
- Przyjdź na spotkanie na wszelki wypadek 15 minut wcześniej.
- Spotkania odbywają się w Budynku Centrum Doradztwa Europejskiego i Finansowego ul. Zientary Malewskiej 20b, Olsztyn.
- Terminy spotkań nie podlegają zmianom (zgodnie §7 ust. 12).
W razie problemów (lub ewentualnego spóźnienia) dzwoń do Biura projektu 89 532 46 01 (do kontraktu Basia lub Ewa).
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec