Przypominamy, że zbliża się czas rozliczenia z umowy po upływie 12 miesięcy.
Co należy zrobić?
Po dniu kiedy upływa 12 miesięcy od założenia firmy:
- wystąpić do ZUS o zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami.
Zaświadczenie wydawane bezpłatnie. Czas oczekiwania do 7 dni. Można to zrobić również elektronicznie. Poniżej informacja jak to zrobić. Uwaga trzeba mieć podpis kwalifikowany z Profilu Zaufanego. Kto nie ma - można taki podpis załatwić sobie poprzez swój bank internetowy.
https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/zus/chce-rozliczac-zus/proc_750-zaswiadczenie-o-niezaleganiu-zus
- wystąpić do Urzędu Skarbowego o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach.
Koszt takiego zaświadczenia to 21 zł. Czas oczekiwania na zaświadczenie do 7 dni. Można to zrobić również elektronicznie. Poniżej informacja jak to zrobić. Uwaga trzeba mieć podpis kwalifikowany z Profilu Zaufanego. Można taki podpis załatwić sobie poprzez swój bank internetowy.
- Pobrać aktualny wydruk CEIDG potwierdzający że działalność jest aktywna.
Należy to zrobić poprze stronę internetową, wpisując swój nr NIP.
https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx
Po uzyskaniu wszystkich tych dokumentów należy je przesłać w formie skanów, lub plików pdf otrzymanych z urzędu, na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie 30 dni (dokładny termin był wskazany w piśmie, które państwo otrzymaliście wcześniej).
Uwaga!
- Oryginały dokumentów, o których mowa powyżej (tylko jeśli nie są to dokumenty wystawione elektronicznie) należy dostarczyć do Biura Projektu najpóźniej w terminie 60 dni.
- Osoby, które deklarowały zatrudnienie muszą dostarczyć oryginał oświadczenia nr 3, które było przesyłane w formie mailowej do drugiej kontroli.
- Do dnia dostarczenia do Biura Projektu oryginału zaświadczenia nie będzie możliwe zwolnienia zabezpieczenia. Otrzymacie mailem skan protokołu przyjęcia dokumentów.
WAŻNE!!!! Biuro CDEF jest czynne w ograniczonym zakresie.
Dokument można wysłać pocztą na adres:
Centrum Doradztwa Europejskiego i Finansowego
Biuro Projektu DNS2
ul. Zientary Malewskiej 20B,
10-302 Olsztyn
lub dostarczyć osobiście na sekretariat Biura CDEF w każdy wtorek i piątek w godzinach 8-15.
W przypadku wybrania tej drugiej opcji proszę wcześniej o informację telefoniczną że się Państwo wybieracie w celu potwierdzenia czy na pewno biuro jest czynne (sytuacja jest bardzo mobilna).
W PRZYPADKU JAKICHKOLWIEK WĄTPLIWOŚCI PROSIMY O KONTAKT TELEFONICZNY Z PRACOWNIKAMI BIURA PROJEKTU OD PON-PT W GODZINACH 8-16
Telefon kom. Basia Błażewicz: 731 125 113
Telefon kom. Ewa Bejnar: 519 177 597